WELCOME

~AHLAN WASAHLAN~SELAMAT DATANG~ SYUKRAN JAZILAN~TERIMA KASIH~

Wednesday, August 11, 2010

Berbagai Tegahan Menurut Kedoktoran Tentang Buah DELIMA

Ada beberapa peringatan yang perlu diwaspadai bagi siapa pun yang menggunakan kulit,batang dan bunga DELIMA sebagai ubat bukan Buahnya.

a-Seorang wanita yang sedang hamil atau merencanakan ingin hamil,maka dia tidak boleh menggunakan kulit buah DELIMA,kulit pokok DELIMA,batang pokok DELIMA atau bunganya sebagai ubat.

b-Seorang yang mempunyai penyakit lama dalam saluran penghadaman dan yang berhubungan dengan alat penghadaman,usus dan lambung,sebaliknya dia tidak menggunakan kulit buah DELIMA,kulit pokok DELIMA,batang pokok DELIMA atau bungan pokok DELIMA sebagai ubat.

c-Kulit pokok DELIMA mengandungi unsur racun.Kerana itu.seseorang tidak menggunakan kulit pokok DELIMA sebagai ubat sampai setelah dia bertanya kepada doktor spesialisnya.

d-Ada kalanya seorang yang menggunakan kulit buah DELIMA,kulit pokok DELIMA dan bunga pokok DELIMA sebagai ubat,maka dia mengalami pusing,rasa mual dan rasa lemah.Jika seorang mengalami masalah-masalah seperti itu,sebaliknya dia segera menghentikan pengubatannya dan sebaikya dia segera berkonsultasi dengan doktor spesialisnya.

e-Ada sejumlah orang yang kurang sesuai menggunakan ubat dari buah atau pokok DELIMA ,khususnya ketika dia sedang mengalami diarea berat,maka pada saat itu ddia harus segera menghentikan pengubatannya dengan pokok DELIMA

No comments:

Post a Comment