WELCOME

~AHLAN WASAHLAN~SELAMAT DATANG~ SYUKRAN JAZILAN~TERIMA KASIH~

Thursday, June 17, 2010

TESTIMONI 6-Leukemia dan Bengkak Limpa

Nama : Shahrul Rizman B Samsuri
Umur : 5 Tahun , Jerantut Pahang
Penyakit dialami Leukemia dan Bengkak Limpa
Pengakuan:

Sekarang adik sudah boleh bermain kejar-kejar dengan kawan-kawan adik. Adik sudah sihat tidak macam dulu lagi. Terima Kasih mak. ayah, atok kerana bagi adik minum jus Pomepure. Dulu adik selalu sakit-sakit, tubuh adik letih. nak makan ubat pun letih. sekarang adik bertambah sihat. Adik nk makan aiskrim.. (kata -kata adik Shahrul).

Menurut ibu kepada adik Shahrul Rizman: Anak saya menghidapi penyakit Luekimia setelah sejak bulan 5 tahun 2009. Dulu.. Adik Sharul selalu demam dan tidak aktif macam kanak-kanak lain. Apabila doktor mengesahkan penyakit yang dialaminya, saya begitu terkejut dan mengalami trauma.. Lama-kelamaan saya boleh menerima dugaan yang Allah berikan ini. mungkin ada hikmah di sebalik penderitaan yang dialami anak saya. Kos perubatan anak saya sudah pun mencecah RM 22,000 . Penyakit nya hanya bertahan dengan ubat-ubatan kimia dan pelbagai produk kesihatan yang saya beli kat luar sana. Saya sanggup menghabiskan wang ringgit yang banyak untuk mencuba pelbagai produk yang diberikan oleh saudara-saudari dan jiran terdekat.. Semuanya tidak menjadi sehinggalah saya berjumpa dengan produk bernama Pomepure. Jus Delima Asli yang begitu Ajaib. Saya berikan Sharul minum hanya 50ml sekali pagi dan malam selama 4 hari sahaja sudah nampak perbezaan yang ketara.. Anak saya sudah boleh berlari dimana sebelum ini hanya duduk di rumah sahaja dan banyak tidur. Alhamdulillah, Buah dari Syurga banyak khasiat dan penawar yang kita tak tahu.Terima Kasih Pomepure.

TESTIMONI 5-Salur pernafasan tersumbat.









Nama : Hairy Amri AMN
Umur : 26, Kuala Lumpur
Penyakit dialami Salur pernafasan tersumbat.

Pengakuan: saya mempunyai masalah pada saluran pernafasan.disebabkan tabiat merokok saya,ia menjadikan masalah saya lebih rumit kerana ia menghasilkan lendir yang tersangkut pada kerongkong.namun setelah mencuba produk pomepure ini hampir selama 4 hari, ia memberi kesan yang amat mujarab,pada awal pagi saya akan mengeluarkan lendir-lendir yang tersangkut pada saluran pernafasan dan kerongkong saya.kini saya lebih selesa dan tidak mengalami batuk lagi pada awal pagi...

TESTIMONI 4-Kencing Manis








Nama : Mohamad bin Yusoff (Dikenali sebagai MH Mohd)
Umur : 55 tahun , Tumpat Kelantan
Penyakit dialami :Kencing Manis



Pengakuan: Alhamdulillah pertama syukur kepada Allah s.w.t kerana dengan izinNya kencing manis saya berkurangan dari 22 turun kepada 9 hanya 2 botol Jus Pomepure.Tiap-tiap pagi apabila bangun tidur, tangan dan kaki menjadi kebas dan letih. Dalam masa 1 minggu minum jus Pomepure sebanyak 50ml dua kali sehari, terbukti delima menyihatkan.. Badan mula berpeluh dan segar dan tidak cepat letih lagi. Setelah minum Jus pomepure beberapa hari saya pergi ke klinik untuk membuat pemeriksaan kesihatan. Terkejut juga sudah banyak berubah bacaan meter doktor. Sebelum ini saya belum lagi mengambil apa-apa jenis ubat. Saya terus kan untuk botol kedua sehingga seterusnya.. Apabila melihat banyak perubahan dari segi paras gula dalam darah saya tadi.. saya membahagikan sebotol seorang kepada anak menantu untuk mencuba. Anak saya pun ada perubahan dari kecergasan dalam membuat kerja. Sebelum ini anak saya bila pulang ke rumah sahaja akan tidur tetapi sekarang badannya sudah bertenaga dan kurang tidur petang.. Terima Kasih Pomepure.

TESTIMONI 3-Kolestrol Tinggi dalam Darah




Nama : Syamsul
Umur : 35 , Lokasi: Paka,Dungun Terengganu
Penyakit dialami Kolestrol Tinggi dalam Darah


Pengakuan: Saya menghadapi masalah peningkatan kolestrol dalam darah. Doktor memberi saya 2 cara untuk mengurangkan kolestrol dalam badan iaitu dengan meminum Arak merah atau bersenam. Terkejut saya apabila Doktor yang merawat saya berkata begitu sedangkan saya beragama Islam. tentu sekali saya pilih dengan cara bersenam. Tetapi masa saya terhad & tidak sempat untuk melakukan senaman. Tidak lama selepas itu, seorang rakan menunjukkan satu produk bernama Pomepure. Saya kaji dahulu kandungan Pomepure tersebut dan terbaca satu artikel berkenaan di dalam kit yang disediakan yang menyatakan Jus Delima 4 kali lebih baik dari Arak merah dan 6 kali ganda lebih baik dari teh cina. 1 minggu mencuba tubuh terasa sakit-sakit dan kerap sakit kepala . Selepas itu saya pergi berjumpa dengan Doktor . Terkejut bahawa Doktor berkenaan telah mengesahkan kandungn kolestrol dalam darah adalah normal & tekan darah juga normal. Sakit kepala tersebut kerana proses mencuci darah dan membuang toksin. Alhamdulillah kesihatan saya bertambah baik dan tanpa membuang masa saya masuk Ahli Pomepure dan bercerita kepada rakan-rakan dan Doktor terbabit tentang kebaikan Produk ini.

Kedatangan Nabi Isa

Kedatangan Nabi Isa

Diriwayatkan oleh Muslim dari Al-Nawas bin Sam’an bahawa Rasulullah bersabda tentang Nabi Isa: “Beliau akan turun berdekatan dengan menara putih di timur Damsyik, dengan memakai pakaian kuning. Dua telapak tangannya terletak di atas sayap dua malaikat. Apabila dia menundukkan kepalanya menitislah air. Apabila dia mengangkat kepalanya lagi, turunlah daripadanya seperti untaian mutiara.”

Berdasarkan hadis ini bererti Nabi Isa akan turun di Syam, bahkan juga di Damsyik, iaitu di sisi menara sebelah timur. Beliau akan turun pada waktu fajar. Ibnu Katsir ada berkata: “Sesungguhnya tidak ada di Damsyik menara yang dikenal di sebelah timurnya kecuali yang berada disamping masjid jamik Amawi, iaitu di sebelah timur Damsyik.”
Menara tersebut telah diperbaiki pada zaman Ibnu Katsir, iaitu pada tahun 741 hijrah. Pembiayaannya diambil dari harta orang-orang Nasrani yang sebelumnya telah membakar menara masjid tersebut. Besar kemungkinan nanti Nabi Isa akan turun di tempat itu.

Diriwayatkan oleh Imam Ahmad, dari Abu Hurairah, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Para nabi semuanya bersaudara disebabkan ayah mereka satu dan hanya ibu mereka yang berlainan. Sedangkan agama mereka adalah satu. Dan akulah orang yang paling dekat dengan Isa bin Maryam kerana tidak ada Nabi di antara kami. Sesungguhnya dia akan turun. Apabila dia turun nanti, untuk me-ngenalinya orangnya sedang dan kulitnya putih kemerah-merahan. Dia memakai pakaian yang kuning. Dari kepalanya seperti menitis air walaupun rambut dan kepalanya tidak basah. Dia akan mengajak orang kepada Islam. Pada zamannya juga nanti dia akan menghancurkan segala agama kecuali Islam. Allah SWT akan membinasakan Dajal pada zamannya, bahkan di tangannya. Pada zamannya nanti dunia akan aman sehingga harimau dan unta berkawan dengan baik. Begitu juga harimau dengan lembu, serigala dengan kambing. Kanak-kanak akan bermain dengan ular dan ular itu tidak menggigit mereka. Keadaan seperti itu berjalan selama empat puluh tahun. Kemudian Nabi Isa a.s. wafat dan disembahyangkan oleh kaum muslimin.”

Muhammad s.a.w adalah nabi penutup dan tidak akan ada lagi nabi sesudahnya. Turunnya Nabi Isa pada akhir zaman akan menguatkan lagi kebenaran agama Islam. Islam bererti menyerahkan segala urusan bagi Allah yang Maha Esa dan tidak ada sekutu bagi-Nya, beriman dengan semua Rasul, berserah kepada Allah dan taat dengan sebenar-benar taat. Itu semua sebenarnya sudah dianjurkan oleh agama-agama langit semenjak zaman Nabi Ibrahim, selaku bapa nabi-nabi, sampai kepada Muhammad s.a.w selaku nabi terakhir.

Isa a.s. adalah nabi dan rasul yang mulia, datang dari sisi Allah. Beliau dahulu sudah ada membawa syariat kepada umatnya tiba-tiba beliau diangkat ke langit. Nanti di akhir zaman beliau akan turun lagi dengan izin Allah tetapi bukan membawa agama atau syariat baru. Beliau datang nanti untuk menguatkan agama Islam,
Ummu Syuraik bertanya kepaad Rasulullah s.a.w tentang hari Dajal: “Ya Rasulullah, ke mana orang-orang Arab ketika itu?” Rasulullah s.a.w menjawab: “Jumlah mereka pada waktu itu terlalu sedikit. Mereka lari ke Baitul Maqdis menjumpai Imam mereka, seorang lelaki soleh (Imam Mahdi menurut riwayat itu).
“Ketika Imam mereka sudah berdiri di depan untuk mengimami solat Subuh, tiba-tiba datang Nabi Isa. Imam mereka itu mundur untuk memberi peluang kepada Nabi Isa untuk mengimami solat Subuh itu tetapi Isa a.s sambil memegang bahu Imam itu berkata: “Teruskanlah, sesungguhnya iqamat dibacakan untuk engkau.” Maka sembahyanglah mereka semua di belakang Imam tadi.

“Selesai solat, Isa a.s berkata kepada semua jemaah: “Bukakan pintu itu.” Mereka membuka pintu masjid itu, tiba-tiba Dajal sudah berdiri di situ dan di belakangnya ada 70,000 Yahudi lengkap membawa senjata.
“Melihat Nabi Isa ada di dalam masjid itu, Dajal tiba-tiba saja layu atau cair seperti cairnya garam disirami air. Dajal itu lari terbirit-birit kerana ketakutan. Nabi Isa bersama kaum Muslimin terus saja mengejarnya kemudian menjumpainya di Babu Luddi. Dan di sanalah Nabi Isa membunuh Dajal itu.

“Orang-orang Yahudi pun akan dikalahkan dan dibinasakan Allah pada waktu itu. Mereka cuba lari dan bersembunyi tetapi semua benda tempat mereka bersembunyi akan pandai bercakap atau bercerita dengan izin Allah. Benda-benda dimaksud termasuklah dinding, batu, pokok kayu dan sebagainya. Kalau ada orang Yahudi yang bersembunyi di balik belakang mereka, benda-benda itu akan memberitahukannya. Termasuk juga satu pokok berduri (disebut pokok Yahudi), jika mereka bersembunyi di bawahnya, pokok itu akan berkata: “Wahai hamba Allah yang beriman, di sini ada orang Yahudi, bunuhlah dia.”

Kata Rasulullah s.a.w lagi: “Dajal akan berada di dunia selama empat puluh tahun. Satu tahun lamanya seperti setengah tahun, terkadang seperti satu bulan. Satu bulan seperti satu minggu. Dan pada hari yang terakhir terasa sekejap sahaja. Pagi-pagi kamu berada di pintu masuk kota Madinah (Madinah pada zaman Rasul), sampai kamu di pintu yang lain hari pun masuk waktu malam.”

Mendengar yang demikian ada yang bertanya: “Bagaimana kami mengerjakan solat dalam waktu yang begitu singkat ya Rasulullah?” Rasulullah s.a.w menjawab: “Ukur sajalah jaraknya dan bandingkan dengan waktu yang panjang sekarang ini.”

Rasulullah s.a.w berkata: “Isa bin Maryam akan memimpin umatku dengan bijaksana dan adil. Beliau akan menghancurkan salib-salib yang ada di dunia ini dan akan membunuh semua babi. Beliau juga akan menghapuskan cukai. Manusia pada waktu itu tidak perlu membayar cukai, bahkan zakat pun tidak dibayar lagi kerana tidak ada orang yang berhak menerimanya.

“Pada hari itu semua makhluk dalam keadaan aman dan tenteram. Tidak ada saling cemburu, dengki, saling memarahi dan mengganggu antara sesama makhluk Allah. Sehingga ada anak perempuan yang bermain-main dengan harimau dan harimau itu tidak menerkamnya, begitu juga kambing berkawan dengan serigala. Seluruh dunia ketika itu nanti diliputi oleh kedamaian, keamanan dan ketenteraman. Bahkan ketika itu nanti tidak ada pertelingkahan keyakinan dan pendapat. Tidak ada yang disembah selain Allah.

“Orang Arab ketika itu nanti akan merampas kembali semua miliknya. Bumi mengeluarkan cahayanya, menumbuhkan tanam-tanamannya seperti zaman Nabi Adam. Sehingga manusia akan memetik buah anggur dan DELIMA sehingga mereka kenyang memakannya.”

Ibnu Katsir berkata: “Abdul Rahman Al-Muharibiy berkata: “Sebaiknya hadis ini dijadikan untuk mendidik saja. Hadis ini tidak sahih tetapi banyak hadis lain yang hampir sama maksudnya dengannya. Di antaranya ada diriwayatkan oleh Muslim dari Abdullah bin Umar, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Kamu akan memerangi orang-orang Yahudi. Kamu akan memerangi mereka habis-habisan sehingga batu tempat mereka bersembunyi pun akan berkata: “Wahai orang muslim, di sini ada orang Yahudi, bunuhlah dia.”

Menurut riwayat, bumi nanti akan mengeluarkan segala khazanah kekayaannya, iaitu pada zaman Nabi Isa. Pada waktu itu dunia dalam keadaan makmur dan harta melimpah ruah, sehingga tidak ada lagi orang yang berhak menerima zakat.

Dari Abu Hurairah, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: “Sudah hampir masanya turun kepada kamu Ibnu Maryam menjadi hakim yang adil, yang akan membunuh Dajal, membunuh babi, menghancurkan salib dan menghapuskan cukai kerana harta ketika itu melimpah ruah. Ketika itu nanti manusia hanya sujud kepada Allah Tuhan sekalian alam.”

Diriwayatkan oleh Ahmad, dari Ibnu Mas’ud, dari Rasulullah s.a.w: “Pada malam aku diisrak mikrajkan, aku telah berjumpa dengan Ibrahim, Musa dan Isa a.s. Mereka membincangkan hari kiamat dengan menanyakan permasalahannya kepada Ibrahim. Tetapi beliau hanya menjawab: “Tidak ada pengetahuanku tentang hari kiamat. Cuba kalian tanya kepada Musa.” Mereka tanya Nabi Musa tetapi beliau juga hanya menjawab: “Aku tidak tahu tentang kiamat. Cuba kalian tanyakan kepada Isa.”

“Mereka tanyakan kepada Isa kemudian beliau berkata: “Sebenarnya tidak ada yang mengetahui masalah ini kecuali Allah. Menurut yang dijanjikan Allah kepadaku, Dajal nanti muncul sedangkan di tanganku ada dua sabit (alat pemotong). Sebaik saja Dajal itu melihat aku, dia pun hancur seperti hancurnya timah yang terkena panas. Allah akan membinasakannya, begitu juga orang-orang kafir lainnya. Sehingga batu dan pokok kayu nanti akan ikut berkata: “Wahai orang muslim, di bawahku ada orang kafir bersembunyi, marilah dan bunuhlah dia.”

Kata Nabi Isa lagi: “Setelah Allah SWT membinasakan mereka, orang-orang muslim pulang ke rumah mereka masing-masing. Dalam keadaan demikian keluar pula Yakjuj dan Makjuj, yakni bertebaran dari segenap penjuru.
Kerana banyaknya Yakjuj dan Makjuj itu, maka semua kampung dan tempat tidak ada yang tidak dipijak oleh mereka. Mereka memakan semua makanan yang ada dan meminum semua air. Setelah habis makanan dan buah-buahan, daun-daunan pun habis mereka makan. Air sungai dan tasik semua habis mereka minum.”

Tambah beliau lagi: “Orang-orang mukmin ketika itu tidak tahan melihat ulah Yakjuj dan Makjuj itu sehingga mereka memohon kepada Allah supaya dibinasakan binatang itu. Berkat doa mereka itu, Yakjuj dan Makjuj itu mati semua. Sekarang timbul masalah yang cukup besar lagi, yakni bangkai Yakjuj dan Makjuj yang bergelimpangan di mana-mana. Di mana-mana seluruh dunia terasa bau bangkai. Akhirnya Allah SWT menurunkan hujan lebat sehingga bangkai-bangkai itu hanyut ke sungai dan kemudian hanyut ke laut.”

Diriwayatkan oleh Ismail bin Ishak, Rasulullah s.a.w bersabda: “Belum terjadi kiamat sebelum Isa bin Maryam berjalan di udara untuk mengerjakan haji dan umrah, atau sehinga Allah SWT menghimpunkan haji dan umrah dan menjadikan Ashabul Kahfi sahabatnya. Nabi Isa dan kelompok Ashabul Kahfi akan berjalan untuk mengerjakan haji kerana mereka selama ini belum mati dan belum pernah mengerjakan haji.”

Sebelum ini sudah diterangkan riwayat dari Abu Hurairah yang mengatakan bahawa Nabi Isa a.s akan memimpin dunia nanti selama 40 tahun. Namun demikian disebutkan dalam sahih Muslim, dari Abdullah bin Amr bahawa Nabi Isa akan berada di dunia selama 7 tahun. Pendapat yang lebih kuat ialah yang mengatakan 40 tahun. Menurut Ibnu Katsir kedua-dua pendapat itu sama-sama benar. Maksudnya kata beliau Nabi Isa diangkat ke langit pada usia 33 tahun, kemudian turun nanti ke dunia selamaa 7 tahun lagi, yakni sebelum beliau diwafatkan Allah SWT. Setelah tujuh tahun memimpin dunia, Nabi Isa wafat. Maka umur Nabi Isa secara keseluruhannya 40 tahun. Wallahu A'lam.

Menurut Ibnu Katsir, sesuai dengan yang termaktub dalam hadis sahih, Yakjuj dan Makjuj akan keluar pada zaman Nabi Isa. Kemudian Allah SWT memusnahkannya berkat doa Nabi Isa pada satu malam. Ada juga disebutkan dalam hadis bahawa Nabi Isa akan mengerjakan haji setelah turun nanti. Muhammad bin Ka’ab Al-Quraiziy berkata, Ashabul Kahfi akan menjadi sahabat Nabi Isa nanti dan mereka akan sama-sama mengerjakan haji. Katanya Nabi Isa akan wafat di Madinah. Beliau akan disembahyangkan oleh kaum muslimin dan dimakamkan berdekatan dengan makam Rasulullah s.a.w.

Menurut riwayat, Isa bin Maryam akan dimakamkan bersebelahan dengan kuburan Nabi Muhammad s.a.w, kuburan Abu Bakar dan Umar. Bererti kuburan Nabi Isa merupakan kuburan yang keempat.

Wednesday, June 16, 2010

TESTIMONI 2-Diabetes, Darah Tinggi.




Nama : Ustaz Abdullah
Umur : 48 , Lokasi: Dungun,Terengganu
Penyakit dialami Diabetes, Darah Tinggi.


Pengakuan: Alhamdulillah.. dengan kuasa Allah s.w.t yang maha besar, kesihatan saya semakin pulih dengan hanya mengambil 50ml JUS DELIMA POMEPURE setiap pagi selepas subuh. Penyakit berkenaan hadir dalam diri saya 5 tahun lepas. Macam-macam dah produk di pasaran telah saya cuba tetapi kesannya tak seberapa. Alhamdulillah, ukuran kencing manis saya dari 32 turun mendadak sehingga 20 dalam masa 1 minggu mencuba Jus Delima Pomepure. Tubuh badan sudah semakin segar dan berpeluh. Sekarang tanpa ragu-ragu lagi saya mendaftar ahli pomepure dan berkongsi produk berkenaan bersama rakan-rakan.. InsyaAllah..

TESTIMONI 1-Masalah Asma, Migrain dan Gastrik serius.




Nama : Sharifah Jalilah binti Syed Abd Rahman
Umur : 39 , Lokasi : Jengka 24, Pahang
Penyakit dialami Masalah Asma, Migrain dan Gastrik serius.


Pengakuan: Syukur kepada Allah swt kerana dengan izinNya saya kini saya kembali sihat dan segar seperti sediakala. Saya menghidapi penyakit Gastrik yang teruk sehinggakan badan saya tidak lagi mampu menerima makanan. Bila makan sahaja saya akan muntah dan batuk. Tambahan pula saya menghidap penyakit Lelah. Keadaan itu berlarutan sehingga saya dimasukkan ke Hospital selama sebulan lebih. Wang banyak keluar pada masa itu. Bila dengar sahaja dimana ada jual ubat yang berkenaan dengan penyakit saya beli sehingga beribu ringgit kerana penyakit tersebut saya terpaksa membuat keputusan untuk berhenti kerja kerana tubuh saya tidak mampu dah nak buat kerja. Dirumah saya penuh dengan ubat-ubat sahaja. Tak dinafikan sudah macam Farmasi atau kedai ubat. Alhamdulillah, dengan bantuan suami yang memperkenal kan Jus Pomepure, saya mencuba nya. dengan hanya minum 50ml setiap pagi selama 4 hari sahaja penyakit saya beransur-ansur sembuh. Kini saya dah boleh makan seperti biasa. Sekarang saya tidak lepas kan peluang untuk berkongsi penyakit yang dialami ini kepada jiran-jiran saya. Jus Delima Pomepure sangat berkesan. Kini saya join pomepure untuk perkenalkan kepada rakan-rakan tentang Jus Delima ini. Terima Kasih suami ku, terima kasih Pomepure.

simpton yang biasa berlaku selepas mengambil jus delima POMEPURE 10% ASLI

Delima ,Anugerah Illahi ini adalah merupakan satu-satunya Buah yang mengandungi kesemua mineral dalam kategori enzim yang diperlukan oleh tubuh serta mempunyai dwi sifat iaitu hipo dan hipper serentak,tidak pada bahan-bahan lain. Jadi Penggunaan Jus Delima 100% Asli (Pomepure) amatlah berbesar feadahnya kerana ” Bolus “makanan (kecil / halus) ini akan dicerna dengan tindakan enzim tertentu terhadap substrat tertentu di dalam perut selama 2-5 jam , Jangka masa makanan sampai ke perut melalui mulut 10 saat .



Oleh itu meminum jus adalah lebih cepat berkesan ketika sebahagian fungsi badan berada dalam keadaan lemah atau rosak untuk berfungsi dengan dibantu ber-trilion bakteria , jadi pada pengguna yang sebelum ini gaya hidupnya tidak betul (tiada motivasi,sikap yang buruk,tidak mengawal makan dan rutin harian yang salah) maka sudah tentu akan berlaku mendapan glukogen / bahan asing pada hati,usus,salur darah dan juga otot-otot dan tulang setelah mengambil pati delima yang bersifat enzim,dwi sifat maka semua itu akan berlaku pembongkaran yang akan menyebabkan pelbagai simpton antaranya batuk, demam atau suhu tubuh badan meningkat , mual atau muntah, sakit perut, kerap kencing, kencing kotor,sakit pinggang,kejang otot-otot, sembelit atau cirit-birit, pening dan juga gangguan pada darah seperti kandungan gula atau tekanan darah meningkat.



Gejala ini dipanggil ‘metabolik terbalik’ yang bersifat sementara. Simpton terawal boleh dirasai pengambil jus delima seawal 2- 4 hari namun tempoha ini biasanya akan mengambil masa 1- 4 bulan bergantung pada sistem tubuh seseorang. Bagi tujuan mengimbangi perkara ini cara pengambilan , dos serta masa(waktu) sangat memainkan peranan dan merupakan perkara yang penting dalam menilai Anugerah Allah ini terhadap peminum jus delima.



Simpton lain seperti merasai kegatalan pada bahagian anggota badan bahagian bawah kulit merupakan simpton yang dialami oleh pesakit buah pinggang-Dialisis dan strok serta saraf ,manakala penghidap resdung kronik mengalami keluaran cairan (hingus) atau kahak ,kegatalan pada mata serta telinga atau kesakitan pada gigi serta gusi. Keadaan berbentuk fenomina sementara.Bagi menilai keberkesanan jus delima 100% asli pengguna dinasihatkan membuat permerhatian daripada peringkat awal mengambil jus delima.

DALil dari quran surah alana'am ayat 141-142


‎141. dan Dia lah (Allah) Yang menjadikan (untuk kamu) kebun-kebun Yang menjalar tanamannya dan ‎Yang tidak menjalar; dan pohon-pohon tamar (kurma) dan tanaman-tanaman Yang berlainan (bentuk, rupa ‎dan) rasanya; dan buah zaiton dan DELIMA, Yang bersamaan (warnanya atau daunnya) dan tidak bersamaan ‎‎(rasanya). makanlah dari buahnya ketika ia berbuah, dan keluarkanlah haknya (zakatnya) pada hari ‎memetik atau menuainya; dan janganlah kamu melampau (pada apa-apa jua Yang kamu makan atau ‎belanjakan); Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang Yang melampau.‎

142. dan di antara binatang-binatang ternak itu, ada Yang dijadikan untuk pengangkutan, dan ada Yang ‎untuk disembelih. makanlah dari apa Yang telah dikurniakan oleh Allah kepada kamu, dan janganlah kamu ‎menurut jejak langkah Syaitan; kerana Sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu Yang terang nyata.‎
There was an error in this gadget