WELCOME

~AHLAN WASAHLAN~SELAMAT DATANG~ SYUKRAN JAZILAN~TERIMA KASIH~

Thursday, September 29, 2011

Apakah itu Antioksidan dan Bagaimana Mereka Bekerja?

Antioksidan adalah molekul yang mampu untuk menghalang pengoksidaan molekul lain.Contoh Molekul organik adalah protein dan DNA yang terdiri daripada berjuta-juta molekul.

Apa itu Pengoksidanan? Satu tindak balas kimia yang memindahkan elektron atau hidrogen dari abahan agen untuk pengoksidanan. Jadi, bagaimanakah kerja antioksidan? Kerja-kerja antioksidan bertindak sebagai penghalang berlakunya radikal bebas.

Kenapa redikal bebas tidak diperlukan? Radikal bebas boleh membentuk rangkaian didalam sel bagi mendapatkan elektron untuk menstabilkan diri sendiri.Tindak balas berterusan didalam sel boleh menyebabkan kerosakan, kematian sel lalu terhasil masalah seperti penuaan pra-matang atau kesihatan yang serius seperti kanser..Radikal bebas masuk ke dalam badan melalui pencemaran, rokok atau dengan memakan bahan makanan tertentu. radikal bebas oksigen adalah yang paling kerap berlaku.

Bagaimana mendapat Antioksidan? Buah-buahan dan sayur-sayuran penyumbang utama antioksidan. Kajian sain menunjukan antara buah yang kaya dengan antioksidan adalah Buah Delima, sehingga di katakan sebagai buah ajaib dan super fruit.

Dengan pembangunan serta teknologi Jus delima diperolihi dengan keadah tekanan sejuk menghasilkan Jus berkualiti dan mengekalkan kehebatanya serta rasanya yang sedap berbanding dengan keadah kisaran. Saya memasarkan Jus Delima Pomepure keseluruh Malaysia. Maklumat hubungi 0199311274-us aziz

No comments:

Post a Comment